طب سنتی

داروهای گیاهی،بیماری ها،،درمان و ...

طب سنتی

داروهای گیاهی،بیماری ها،،درمان و ...

۲۷ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

گیاهان رقیق کننده خون کدامند ؟

دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۳۲ ق.ظ
گیاهان و ادویه های متعددی وجود دارد که باعث رقیق شدن خون می شود. در واقع بسیاری از مواد غذایی که گیاهان رقیق کننده خون کدامند ؟مردم مصرف می کنند، حاوی ماده رقیق کننده خون است.

مواد غذایی حاوی سالیسیلات ، اسید چرب امگا۳، میزان بالای ویتامین E یا آنتی بیوتیک رقیق کننده طبیعی خون به حساب می آید. البته اگر داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید، بهتر است قبل از مصرف هر نوع گیاه یا ادویه برای رقیق کردن خون، با پزشک مشورت کنید. اگر قرار است عمل شوید، جراح را از داروهایی که مصرف می کنید، آگاه کنید. زیرا در بیشتر موارد مصرف هر نوع دارو یا گیاه یا ادویه دارویی را ۲ هفته قبل از جراحی باید متوقف کرد. گیاهان یا ادویه مفید برای رقیق کردن خون عبارت است از:

دارچین: این ادویه رقیق کننده خون است.

شوید: اگر چه این گیاه به عنوان رقیق کننده چندان مطرح نیست اما مصرف زیاد آن همزمان با برخی داروها می تواند واکنش ایجاد کند.

سیر: قرن هاست که از این گیاه رقیق کننده خون به علت خاصیت درمانی که دارد، استفاده می شود.

ریشه شیرین بیان: این گیاه رقیق کننده خون است.

زینکوبیلوبا: علاوه بر افزایش گردش خون، مانع از لخته شدن خون می شود.

زنجبیل: اگر چه از این گیاه بیشتر برای رفع حالت تهوع استفاده می شود اما رقیق کننده قوی خون نیز به حساب می آید.

چای کوهی: این گیاه در صورت مصرف با برخی داروها به حد خطرناکی باعث رقیق شدن خون می شود.

به نقل از خراسان

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۲ ، ۰۶:۳۲
امیرحسام شفیعی

لیمو شیرین

سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۵:۴۶ ق.ظ
خواص تغذیه ای:لیمو شیرین
-غنی از عناصر قلیایی است.
- لیمو حاوی مقدار زیادی اسیدسیتریک و ویتامین C می باشد.
- مقدار زیادی فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و کلسیم دارد.
- حالت تازه کنندگی داشته و در صورتی که در چای ریخته شود، طعم مطبوعی پیدا می کند.
- عامل ضدعفونی کننده بدن است و به طور طبیعی از تخمیر در معده جلوگیری می کند.
- لیمو یک ماده شدیدا قلیایی است.
- مصرف لیموشیرین در آنفلوانزا و افرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده اند، توصیه می شود. چرا که این میوه خاصیت سم زدایی داخل بدن را از خود نشان داده است.
-لیمو باعث حفظ کلسیم بدن می شود.
- مصرف لیمو در زمان زکام و گلودرد بسیار موثر است.
- در طب سنتی از لیمو شیرین به عنوان میوه‌ای خنک کننده یاد می‌کنند که برای رفع التهاب و عطش بیماران تب‌دار توصیه می‌شود.
ـ حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می‌دهد و به همین دلیل این میوه خاصیت ادرار آور و همین طور ملین دارد.
- مرکبات و از جمله لیموشیرین، سرگیجه را بر طرف می‌کند.
۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۲ ، ۰۵:۴۶
امیرحسام شفیعی

ربو (نوعی آسم ، نفس نفس زدن)

جمعه, ۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۵:۴۰ ب.ظ
علت این بیماری پری سرخ رگهای ریه از انواع رطوبتهای لزج و غلیظ است که از سر پایین می آید یا ترشحات خود ریه است که از رطوبت سینه و سایر اندامها درونی جذب شده زیرا شش باید در رطوبت باشد و خشکی نابود کننده برای آن است ولی اگر رطوبات زیاد شد و یا از حالت طبیعی خارج سبب بیماری است. اگر این بیماری با سرفه همراه باشد درمانش ساده تر و امید به درمان بیشتر است. گاهی هم این بیماری از حرارت قلب است و قلب به جهت حرارت زیاد نیاز به هوای بیشتری دارد و اگر این هوا به قلب نرسد ریه و سایر اندامها ورم میکنند و علامتش این است : بیمار احساس تشنگی میکند و اثار حرارت در نبض او دیده میشود و برای چنین بیماری دم از بازدم راحت تر است و گاهی نیز به دلیل کلفت شدن طحال است که در این حال نفس بریده بریده است و مانند گریه بچه میشود اما گاهی از شل شدن ماهیچه های سینه بوجود می اید که علامتش این است که بازدم راحت تر از دم است برای هرنوع از این انواع باید داروی مخصوص آن تجویز شود تا اول علت از بین برود و سپس بیماری ریشه کن شود این فرق بین طب گیاهی (سنتی) و طب روز وشیمیایی است
بنابراین برای اطمینان بیشتر جهت درمان بهتر و داروی مفیدتر بهتر است با ما تماس بگیرید
بیمار مانند کسی است است که بتندی دویده باشد و هر گاه به پشت بخوابد نفس نفس زدنش بیشتر میشود
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۷:۴۰
امیرحسام شفیعی

سل

جمعه, ۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۵:۴۰ ب.ظ
قرحه (جوش یا زخم) چرکینی است که در سینه پیدا میشود
بیشتر کسانی به سل گرفتار می شوند که سنشان بین 18تا35 سال می باشد و بیشتر اشخاصی هستند که لاغر ودارای حنجره ی برامده سینه های تنگ ، شانه های استخوانی ومتمایل به عقب ونیز کسانی زیاد به نزله مبتلا می شوند بیمار شقیقه هایش فرو رفته ،چشم هایش به گود می نشیند شب هنگام تبش بالا می رود ودر روز خفیف تر می شود ،چهره اش قرمز می گردد ، ناخن هایش کج ونوک اگشتانش داغ است ، پنجه ی پایش ورم می کند واشتهایش برای غذا کم شود و در حالت پیشرفته از سینه اش خون می اید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۷:۴۰
امیرحسام شفیعی

گرفتگی صدا

جمعه, ۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۵:۰۵ ب.ظ
این بیماری علتهای مختلفی دارد که عمده آنها در غلبه بلغم و یا در غلبه صفرا خلاصه میشود، گاه بر اثر هوای خشک و یا اقامت در جایی که گرد و غبار و دود به حنجره و حلق نفوذ میکند و گاهی اوقات واقع شدن در هوای شرجی و یا هوای سرد مثل هوای پاییز و زمستان باعث تغییر یا گرفتگی صدا میشود، گاهی هم ممکن است بر اثر فریاد کردن و یا گریه زیاد با صدای بلند ممکن است این عارضه پیش بیاید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۷:۰۵
امیرحسام شفیعی

بوی بد دهان

جمعه, ۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۳:۴۳ ب.ظ
گاهی از فاسد شدن لثه است و گاهی از خرابی دندان که قابل دیدن هستند و گاهی به علت عفونت در مغز است و علامتش این است که در هنگام ایستادن بیشتر است و نیز حس بویایی کم میشود و آب بینی نیز از حالت عادی خارج میشود و گاهی به خاطر وجود بلغم عفونت داری است که در معده است و علامتش این است که وقتی چیزی بخورند بوی دهان کم میشود.
احساس بوی بد در دهان توسط خود بیمار و یا اطرافیان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۵:۴۳
امیرحسام شفیعی

خونریزی بینی

جمعه, ۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۳:۴۲ ب.ظ
این مرض غالبا به 3 علت عارض میشود:
1-بحرانی بودن خون : وعلامتش آن است که تبهای گرم متوجه بدن میشود و غالبا در مناطق گرمسیری و بخصوص در افراد جوان دموی مزاج رخ میدهد و بهتر است این افراد از خونریزی بینی جلوگیری نکنند زیرا در حبس کردن خون ممکن است بعضی از رگها پر خون شود و منجر به پاره شدن رگها شود که علاج آن از خونریزی بینی به مراتب مشکلتر است.
2-خون حدت گیرد(رقیق شدن خون و تسلط حرارت صفراوی بر آن) و به این علت رگهای باریکی که در داخل بینی هستند، دهانه آنها گشوده شود و علامتش آن است که خون کم کم خارج میشود و درنهایت حدت است(دراین نوع باید از رگ قیفال که موافق سوراخ بینی است خون بگیرند و در اینجا لازم است به رگ زنی ماهر رجوع شود و پس از آن از سفوف الرعاف استفاده کنند)
3-آنکه رگها و شریانهای زیر پرده مغز از شدت پر شدن رگها از خون گشوده شوند و شخص مبتلا رعاف شود علامت این قسم آن است که سر درد شدید متوجه بیمار میشود و در چهره و چشم مریض سرخی پدیدار میشود(البته این نوع خونریزی در ادامه امراض شدید یا بعد از سکته و ضربه شدید مغزی که منجر به پاره شدن عروق میشود بیشتر اتفاق می افتد که علاجش مشکل است و باید به صورت حضوری باشد)
خونریزی پی در پی از بینی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۵:۴۲
امیرحسام شفیعی

عطسه

جمعه, ۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۳:۳۹ ب.ظ
گاهی به خاطر ورود گرده ها و یا بوهای تند و گزنده به بینی و گاهی بخار گزنده از درون بدن به قسمت های حساس بینی نزدیک میشود و طبیعت برای این که به مغز نرسد عطسه را به وجود می آورد
اگر از سه بار بیشتر شد نگران کننده است
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۵:۳۹
امیرحسام شفیعی

کم شدن بویایی

جمعه, ۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۳:۳۸ ب.ظ
این بیماری به واسطه عیبی که در مغز به وجود آمده پیدا میشود و یا اینکه راه بینی گرفته شده باشد و یا این که استخوان اسفنجی بینی معیوب شده باشد. اگر مجرای بینی گرفته شده باشد بیمار تو دماغی صحبت میکند ولی اگر استخوان اسفنجی معیوب باشد از بینی چیزی سرازیر نمیشود ولی صدای بیمار تغییر میکند و بویایی از بین میرود.
بویایی بیمار کم و یا قطع میگردد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۵:۳۸
امیرحسام شفیعی

خشکی داخل بینی

جمعه, ۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۳:۳۸ ب.ظ
گاهی از هوای سرد پیدا میشود و گاهی از حرارت مزاج این بیماری پیدا میشود بهترین درمان این بیماری این است که هر روز ناشتا درون بینی را تر کنندبینی خشک میشود و سریع از آن خون جاری میشود
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۵:۳۸
امیرحسام شفیعی