طب سنتی

داروهای گیاهی،بیماری ها،،درمان و ...

طب سنتی

داروهای گیاهی،بیماری ها،،درمان و ...

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

خواص به

جمعه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۰۴:۴۳ ب.ظ
به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهو های بوده و در اکثر نقاط اروپا ، نواحی مدیترانه ، آسیا و آفریقایبه (سفرجل) شمالی می روید .
برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .
خواص داروئی میوه به : از نظر طب قدیم ایران به شیرین کیم گرم و تر و ترش و سرد و خشک است . روغن به سرد ، تر و قابض و به دانه سرد و تر است .
1)به تقویت کنده قلب است .
2)ادرار آور است.
3)نرم کننده سینه است .
4)مقوی معده و دستگاه هاضمه است .)خونریزی را بند می آرود .
7)به ترش مسهل است .
8)به ترش برای تنگی نفس مفید است .
9)به ترش استفراغ را بند می آورد .
10)اسهال های ساده و اسهال خونی را درمان می کند.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۴۳
امیرحسام شفیعی

خواص کنجد

جمعه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۰۴:۱۷ ق.ظ
کنجد گیاهی است یکساله با ارتفاع حدود یک متر که قسمت انتهایی ساقه آن پوشیده از کرک است . برگهای آن کنجدیبضی ، باریک و نوک تیز است . گلهای آن برنگ سفید و یا قرمز بطور تک تک در کناره برگ های قسمت انتهایی ساقه ظاهر می شود .
میوه این گیاه بصورت کپسول و محتوی دانه های کوچک و مسطح و بیضوی است که دانه کنجد نامیده می شود و قسمت مورد استفاده این گیاه است .
وطن اصلی کنجد هندوستان است که از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است . در حال حاضر چین بزرگترین تولید کننده کنجد در دنیا می باشد . هندوستان و حبشه از نظر تولید بعد از چین قرار دارند . در ایران نیز مقدری کنجد تولید می شود که بیشتر آن به مصرف تهیه روغن و حلوارده می رسد
خواص داروئی:
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۲ ، ۰۴:۱۷
امیرحسام شفیعی

محلول برای تسکین درد دندان تسکین

جمعه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۰۴:۱۱ ق.ظ

 درد دندان جز دردهایی است که تحمل آن تقریبا غیر ممکن است حالا ما در این گزارش طرز تهیه محلولی را به شمابا این محلول درد دندان هایتان را تسکین دهید آموزش می دهیم که با آن این درد را آرام کنید.

نظام نهرینی، متخصص طب سنتی، مدرس جهاد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سیاه دانه یکی از بهترین داروها برای تسکین درد دندان ها است که به صورت پودر همراه با سرکه روی محل دندانی که دچار درد است قرار داده شود.

وی در ادامه گفت: زنجبیل نیز گیاه دارویی دیگر برای کاهش درد دندان است.

نهرینی با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است خاطر نشان کرد: استفاده از نخ دندان مسواک و بعد از غذا می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های دندانی داشته باشد.

 به نقل از باشگاه خبرنگاران 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۲ ، ۰۴:۱۱
امیرحسام شفیعی

خواص بابونه

شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۲، ۰۸:۲۵ ب.ظ
بابونه گیاهی است دائمی و کوچک بارتفاع تقریبا 30 سانتیمتر دارای بوئی معطر که در چمنزارها و اراضی شنیده می بابونهروید . ساقه آن برنگ سبز مایل به سفید ، برگهای آن کوچک متناوب و دارای بریدگیهای باریک و نامنظم و پوشیده از کرک است . گلهای آن مجتمع در یک طبق که بطور منفدر در انتهای ساقه گل دهنده در تابستان ظاهر می شود . در هر طبق گلهای سفید در اطراف و گلهای زرد در قسمت وسط قرار دارند .
خواص داروئی:
بابونه از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و از تقویت کننده های تلخ بحساب می آید .
جالینوس حکیم آنرا برای درمان تب و لرزهای نوبه ای بکار می برد .
1) یکی از مهمترین خواص بابونه درمان زخم معده و ورم معده است و این گیاه بآسانی این مرض را درمان می کند و آنهائیکه سالهاست با این مرض دست بگریبان هستند و از قرص های مختلف گران
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۲ ، ۲۰:۲۵
امیرحسام شفیعی

خواص بادمجان

شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۲، ۰۸:۲۲ ب.ظ
بادمجان Eggplant بادمجان
نام علمی Solanum Melongena
این گیاه که بعربی بادنجان نامیده می شود گیاهی است یکساله و دارای ساقه نسبتا ضخیم و پوشیده از کرک .ارتفاع ساقه آن تا 70 سانتیمتر می رسد . برگهای آن بیضی شکل با نوک باریک و گلهای آن بنفش رنگ است . میوه این گیاه دراز و باریک و یا گرد ، برنگهای بنفش ، سیاه ، زرد و سفید دیده می شود .
بادمجان متعلق به خانواده سیب زمینی است از زمانهای بسیار قدیم در هند کشت می شده است و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه یافته است . چین از قرن نهم هجری شروع به کشت و زرع آن کرد . تجار انگلیسی این گیاه را در قرن هفدهم میلادی از گینه ودر انگلستان کردند و آنرا بنام کدوی گینه ای مینامیدند .
بادمجان در تمام مدت سال وجود دارد و در آمریکا ، ایالات فلوریدا ، تگزاس ، لویزیانا و نیوجرسی بیشتر محصول بدمجان آمریکا را کشت می کنند .
خواص داروئی:
از نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشک است . بادمجان بر خلاف آنچه که عوام اعتقاد دارند که بی بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است . مهمترین خاصیت آن کم کالری بودن آن است که غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۲ ، ۲۰:۲۲
امیرحسام شفیعی

مفیدترین دارو برای درمان گلو درد

شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۲، ۰۸:۱۲ ب.ظ

یک متخصص تغذیه گفت: لیمو ترش یکی از بهترین و مفیدترین داروها برای درمان گلو درد است و می تواند به برلیموترش مفیدترین دارو برای درمان گلو درد طرف شدن برخی از مشکلات پوستی و جلوگیری از خونریزی در قسمت هایی از بدن کمک کند.

عماد معصومی افزود: بسیاری از مردم تصور می کنند که برای درمان و بر طرف شدن بیماری ها و اختلالات مختلف به ویژه برخی از مشکلات شایع نیاز به داروها و روش های درمانی خاص و آنچنانی دارند.

وی گفت: برخلاف برخی از تصورات درمان و بهبود بسیاری از مشکلات و نارسایی ها نیاز به روش درمانی خاصی نداشته و به عنوان مثال می توان از تغذیه مناسب و استفاده از برخی مواد غذایی به درمان این بیماری ها و مشکلات کمک کرد.

معصومی با اشاره به اینکه لیمو ترش از جمله مواد بسیار مفید برای برطرف کردن برخی از مشکلات جسمی است تاکید کرد: لیمو ترش به علت داشتن خواص اسیدی ضد عفونی کننده قوی است و می تواند منجر به نابودی میکروب ها و برخی از عوامل عفونی شود.

وی تصریح کرد: لیموترش یکی از بهترین و مفید ترین داروها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۲ ، ۲۰:۱۲
امیرحسام شفیعی